Урок па вучэбнаму прадмету : сацыяльна - бытавая арынціроўка.
Тэма
ўрока: “
Віды абутку” .
Мэта:
-Пашырыць веды вучняў аб
абутку, замацаваць і абагульніць веды вучняў аб вопратцы .
Задачы
ўрока:
1.Адрозніваць абутак па
выглядзе і прызначэнні, падбіраць абутак па сезоне. 2.Пазнаёміць з правіламі догляду за абуткам.
3.Выхоўваць добразычлівыя
адносіны і партнёрскія якасці.
4.Спрыяць развіццю агульнай і дробнай маторыкі.
5.Заахвочваць вучняў да адэкватнай самаацэнцы
на ўроку.
Ход урока.
I. Арганізацыйны момант.
Званочак
нам спявае,
Ўсіх
нас
запрашае.
Чуеш
тонкі галасок?
Нам
пара пачаць урок.
-Добры
дзень!
Хвілінка чытання:
Заданне
- Прачытай, запомні.
“Чалавек акуратны, людзям прыемны”.
Дэвіз
урока « Акуратнасць фарбуе чалавека».
Дыд.практыкаванне «Збярыце
карцінку».
У кабінеце на стале знаходзяцца канверты з разрезными
малюнкамі. У канвертах знаходзяцца разрезные карцінкі прадметаў адзення .Вучань
збірае прадметы адзення з частак, называюць іх,
класіфікуюць паняцці адзення ( прызначэнне, па ўзросту, па часу года).Разразные
малюнкі складаюцца з чатырох частак.
- Дзеці, які прадмет у вас атрымаўся? Што гэта? Як можна
назваць усё гэта адным словам? ( Адзенне).
-Чаравікі, кеды, боты – гэта як называецца?(Абутак).
- Што неабходна акрамя адзення яшчэ надзець, каб можна
было ісці на вуліцу? ( Абутак)
II. Актуалізацыя ведаў. Пастаноўка мэтаў
урока.
На мінулым уроку мы стобой казалі пра вопратку.
Зараз мы будзем казаць пра абутак. Загадкі пра абутак.
-Уважліва паслухай загадкі і адгадаць іх.
1) На вуліцу не ходзім, ні летам, ні зімой.За тое без нас
ні кроку, калі прыйдзеш дадому (тапкі)
2) Два браціка, не могуць
расстацца: раніцай - у дарозе, ноччу - на парозе (боты) 3) Заўсёды крочым мы
ўдваіх, падобныя, як браты, мы за абедам пад сталом, а ноччу
- пад ложкам ( туфлі )
4)Адгадай загадку - хто
мы: у ясны дзень сядзім мы дома. Калі дождж - у нас праца: тупаць, шлёпаць па балотах ( гумавыя боты)
Настаўнік:
-А як ты думаешь, навошта нам патрэбен абутак?
- Абутак служыць чалавеку
для засцярогі яго ног ад траўмаў, а таксама сагравае ногі, што абараняе нас ад
пераахаладжэння і прастудных захворванняў. Абутак, як і адзенне, павінна быць
зручнай. Хто з вас ведае, дзе шыюць абутак? (Абутак шыюць на абутковай фабрыцы,
індывідуальнай швейнай майстэрні)
Фізкультхвілінка.
Ты абуты ў гумавыя боты. Адлюструй, як ты
шагаешьп аб лужынах.
На табе - красоўкі.Выходзь на зарадку:
пацягніцеся, подпрыгни, пакажы бег на месцы.
На нагах у цябе тэпцікі.Нячутна ходзім па
пакоі.
III. Вывучэнне новага матэрыялу.
Настаўнік: -Якая зараз пара года? ( Восень).
-Якая нам патрэбна абутак? ( восеньская). –Так, верна, для кожнай пары года патрэбны свій абутак. Цяпер мы разгледзім табліцу , у якой
віды абутку дзеляцца па сезонах.
Пара года |
Віды абутку па сезоне |
Назва |
Зіма |
зімовая |
валёнкі, цёплыя боты, чаравікі |
Лета |
летняя |
басаножкі, туфлі, сандалі, сланцы, красоўкі |
Восень, вясна |
асенне – летняя або дэмісезонная |
боты, чаравікі, гумавыя боты. |
Індывід
праца з навучэнцам.
Вучню раздаюцца карткі з малюнкам абутку.Прадметныя
малюнкі з порамі года.
Заданне 1: падбярыце абутак для зімы.
Заданне 2: падбярыце абутак для лета.
Заданне 3: падбярыце абутак для восені, вясны.
-
А
яшчэ, Рома, рэба ведаць з якога матэрыяла зроблен абутак. А таксама , як
даглядаць за абуткам з розных матэрыялаў. Таы ён будзе даўжэй нам служыць і
радаваць нас.
Паўсядзенны догляд за абуткам
1. Скураны: - ачысціць ад пылу і бруду -
пачысціць абутковай шчоткай - папаліраваць анучкай
2. Замшавы: - ачысціць ад
бруду гумкай - пачысціць спецыяльнай жорсткай шчоткай
3. Тканевы: - чысціць
жорсткай шчоткай (сухую)
4. Гумавы: - памыць -
прасушыць
Догляд за мокрым абуткам:
1. Скураны: вымыць,
выцерці, набіць газетнай паперай мысок, высушыць (не ставіць на батарэю – ад
гэтага яна ссыхаются і дэфармуецца).
2. Замшавы: набіць мысок
газетай, высушыць, пачысціць шчоткай.
3. Тканевы: вымыць з мылам
або парашком, набіць газетай, высушыць змяняючы паперу.
4. Валяны: высушыць каля
батарэі.
Падрыхтоўка абутку да сезоннага
захоўвання: 1. Ачысціць ад пылу і бруду. 2. Калі трэба – адрамантаваць. 3. Вышмараваць
абутковым крэмам або касторовое алеем. 4. Набіць мысок газетай. 5. Пакласці ў
скрынку або загарнуць у паперу і пакласці ў пакет. 6. У зімовую абутак,
пакласці сродак ад молі. 7. Захоўваць у цёмным, сухім месцы.
Гэты матэрыял мы адлюструем у табліцы:
Матэрыял |
Назва |
Прыклад |
скура |
скураны |
боты, чаравікі, красоўкі |
замш |
замшавы |
боты, туфлі, чаравікі |
тэкстыль |
тэкстыльны |
тапкі |
гума |
гумавы |
боты, калошы |
войлак |
валяны |
валёнкі |
IV.
Замацаванне матэрыялу.
Заданне:
- падбяры адзенне, абутак, галаўны убор
для зімы
- падбяры адзенне, абутак, галаўны убор
для лета
- падбяры адзенне, абутак, галаўны убор
для вясны, восені
V.Абагульненне і сістэматызацыя ведаў.
Гульня: “Які абутак?”.
-Абутак са скуры які?( і
г.д.)
VI. Падвядзенне вынікаў і вынікаў урока. Рэфлексія.
Запоўніце карту самаацэнкі. Скончыце фразу.
Сёння я даведаўся... Было цяжка... Сёння на ўроку мы з вамі вучыліся падбіраць
абутак па сезону, пазнаёміліся з правіламі сыходу за абуткам, на наступным
уроку атрыманыя ўменні замацуем на практыцы.
- Выконвайце гэтыя парады. Гэта дапаможа вам быць акуратнымі.
-Сёння ты справіўся з усімі заданнямі, маладзец!
Комментариев нет:
Отправить комментарий