Мой блог будет полезен родителям, педагогам, логопедам и дефектологам.

четверг, 10 марта 2022 г.

 

Урок па вучэбнаму прадмету : сацыяльна - бытавая арынціроўка.

Тэма ўрока: Віды абутку .

 Мэта:

-Пашырыць веды вучняў аб абутку, замацаваць і абагульніць веды вучняў аб вопратцы .

Задачы  ўрока:

1.Адрозніваць абутак па выглядзе і прызначэнні, падбіраць абутак па сезоне. 2.Пазнаёміць з правіламі догляду за абуткам.

3.Выхоўваць добразычлівыя адносіны і партнёрскія якасці.

4.Спрыяць развіццю агульнай і дробнай маторыкі.

 5.Заахвочваць вучняў да адэкватнай самаацэнцы на ўроку.

Ход урока.

I. Арганізацыйны момант.

Званочак нам спявае,

Ўсіх нас запрашае.

Чуеш тонкі галасок?

Нам пара пачаць урок.

-Добры дзень!

Хвілінка чытання:

Заданне - Прачытай, запомні.

Чалавек акуратны, людзям прыемны.

Дэвіз урока « Акуратнасць фарбуе чалавека».

Дыд.практыкаванне «Збярыце карцінку».

У кабінеце на стале знаходзяцца канверты з разрезными малюнкамі. У канвертах знаходзяцца разрезные карцінкі прадметаў адзення .Вучань  збірае  прадметы адзення з частак, называюць іх, класіфікуюць паняцці адзення ( прызначэнне, па ўзросту, па часу года).Разразные малюнкі складаюцца з чатырох частак.

- Дзеці, які прадмет у вас атрымаўся? Што гэта? Як можна назваць усё гэта адным словам? ( Адзенне).

-Чаравікі, кеды, боты – гэта як называецца?(Абутак).

- Што неабходна акрамя адзення яшчэ надзець, каб можна было ісці на вуліцу? ( Абутак)

II. Актуалізацыя ведаў. Пастаноўка мэтаў урока.

На мінулым уроку мы стобой казалі пра вопратку. Зараз мы будзем казаць пра абутак. Загадкі пра абутак.

 -Уважліва паслухай загадкі і адгадаць іх.

1) На вуліцу не ходзім, ні летам, ні зімой.За тое без нас ні кроку, калі прыйдзеш дадому (тапкі)

2) Два браціка, не могуць расстацца: раніцай - у дарозе, ноччу - на парозе (боты) 3) Заўсёды крочым мы ўдваіх, падобныя, як браты, мы за абедам пад сталом, а ноччу - пад ложкам ( туфлі )

4)Адгадай загадку - хто мы: у ясны дзень сядзім мы дома. Калі дождж - у нас праца: тупаць, шлёпаць па балотах ( гумавыя боты)

Настаўнік:

-А як ты думаешь, навошта нам патрэбен абутак?

- Абутак служыць чалавеку для засцярогі яго ног ад траўмаў, а таксама сагравае ногі, што абараняе нас ад пераахаладжэння і прастудных захворванняў. Абутак, як і адзенне, павінна быць зручнай. Хто з вас ведае, дзе шыюць абутак? (Абутак шыюць на абутковай фабрыцы, індывідуальнай швейнай майстэрні)

Фізкультхвілінка.

Ты абуты ў гумавыя боты. Адлюструй, як ты шагаешьп аб лужынах.

На табе - красоўкі.Выходзь на зарадку: пацягніцеся, подпрыгни, пакажы бег на месцы.

На нагах у цябе тэпцікі.Нячутна ходзім па пакоі.

III. Вывучэнне новага матэрыялу.

Настаўнік: -Якая зараз пара года? ( Восень).

 -Якая нам патрэбна абутак? ( восеньская). –Так, верна, для кожнай пары года патрэбны свій абутак. Цяпер мы разгледзім табліцу , у якой віды абутку дзеляцца па сезонах.

Пара  года

 

Віды абутку па сезоне

Назва

Зіма

зімовая

валёнкі, цёплыя боты, чаравікі

Лета

летняя

басаножкі, туфлі, сандалі, сланцы, красоўкі

Восень, вясна

асенне – летняя або дэмісезонная

боты, чаравікі, гумавыя боты.

Індывід праца з навучэнцам.

Вучню раздаюцца карткі з малюнкам абутку.Прадметныя малюнкі з порамі года.

Заданне 1: падбярыце абутак для зімы.

Заданне 2: падбярыце абутак для лета.

Заданне 3: падбярыце абутак для восені, вясны.

-         А яшчэ, Рома, рэба ведаць з якога матэрыяла зроблен абутак. А таксама , як даглядаць за абуткам з розных матэрыялаў. Таы ён будзе даўжэй нам служыць і радаваць нас.

Паўсядзенны догляд за абуткам

 1. Скураны: - ачысціць ад пылу і бруду - пачысціць абутковай шчоткай - папаліраваць анучкай

2. Замшавы: - ачысціць ад бруду гумкай - пачысціць спецыяльнай жорсткай шчоткай

3. Тканевы: - чысціць жорсткай шчоткай (сухую)

4. Гумавы: - памыць - прасушыць

Догляд за мокрым  абуткам:

1. Скураны: вымыць, выцерці, набіць газетнай паперай мысок, высушыць (не ставіць на батарэю – ад гэтага яна ссыхаются і дэфармуецца).

2. Замшавы: набіць мысок газетай, высушыць, пачысціць шчоткай.

3. Тканевы: вымыць з мылам або парашком, набіць газетай, высушыць змяняючы паперу.

4. Валяны: высушыць каля батарэі.

Падрыхтоўка абутку да сезоннага захоўвання: 1. Ачысціць ад пылу і бруду. 2. Калі трэба – адрамантаваць. 3. Вышмараваць абутковым крэмам або касторовое алеем. 4. Набіць мысок газетай. 5. Пакласці ў скрынку або загарнуць у паперу і пакласці ў пакет. 6. У зімовую абутак, пакласці сродак ад молі. 7. Захоўваць у цёмным, сухім месцы.

 Гэты матэрыял мы адлюструем у табліцы:

Матэрыял

 

Назва

Прыклад

скура

 

скураны

боты, чаравікі, красоўкі

замш

 

замшавы

боты, туфлі, чаравікі

тэкстыль

 

тэкстыльны

тапкі

гума

 

гумавы

боты, калошы

войлак

 

валяны

валёнкі

IV. Замацаванне матэрыялу.

Заданне:

            - падбяры адзенне, абутак, галаўны убор для зімы

            - падбяры адзенне, абутак, галаўны убор для лета

            - падбяры адзенне, абутак, галаўны убор для вясны, восені

V.Абагульненне  і сістэматызацыя ведаў.

Гульня: “Які абутак?”.

-Абутак са скуры які?( і г.д.)

VI. Падвядзенне вынікаў і вынікаў урока. Рэфлексія.

Запоўніце карту самаацэнкі. Скончыце фразу. Сёння я даведаўся... Было цяжка... Сёння на ўроку мы з вамі вучыліся падбіраць абутак па сезону, пазнаёміліся з правіламі сыходу за абуткам, на наступным уроку атрыманыя ўменні замацуем на практыцы.

- Выконвайце гэтыя парады. Гэта дапаможа вам быць акуратнымі.

-Сёння ты справіўся з усімі заданнямі, маладзец!

 

 

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий

  Конспект урока по предмету "Человек и мир". Тема урока: Труд людей в природе весной. Цель: Познакомить учащихся с работами, кото...